Glömmer ju uppdatera bloggen!

Kan det vara för att jag har ett liv? Eller är det bara s att jag uppdaterar på fejjan och glömer att uppdatera här?
 Enligt fejjan har följande hänt i mitt liv senaste veckan:

 
26/5-11
Kl. 21:46 Städat klädkammaren idag... Jösses, nu kan man ju GÅ istället för att KLÄTTRA in... :)

27/5-11 
Kl. 10:15  Förväntad kötid 5 minuter, du har plats 85 i kön...
Kl. 10:29 Nu: städa lite!
Kl. 18:23 Fredagsmys


28/5-11
Kl. 10:31 Latat mig en stund efter att ha klippt gräset.... Om man skulle ge sig ner till tippen med lite skräp då...?
Kl. 18:51 Idag blir det hemmagjord pizza minsann!

Kl. 23:37 Kollat "Due date" ikväll. Den här scenen var bara så kul så jag höll på att få andnöd av skratt... :)


29/5:11
Kl. 9:36  Lars Karlslind
Grattis Mamma du är bäst i hela världen.
Önskar Tindra & Mattis
Kl. 20:51 På bio med Maria!

31/5-11
Kl. 9:47 Nähä... In till af... Undrar om de har nåt vettigt att säga idag...? :-P
Kl. 18:08 Varit på furran i eftermiddags. Många barn blev det med mina två, en bonus och Jenny Lönnergård Fd Enebacks tre. Men gissa om ungarna hade roligt??? :) Och mammorna hade det nog också rätt gött... :)

1/6-11
Kl. 12:27 Händer grejer på mossen...
 

Ja, det var veckan i ett sammandrag! :)

Har även hunnit med att vara på vårdcentralen 2 ggr... I torsdags var jag hos bästaste doktorn Ingela Präst med en lista på mina samlade krämpor...

¤Min mastocytos tyckte hon var väldigt intressant. Är ju en riktigt ovanlig hudsjuka har jag förstått efter att ha googlat runt på nätet. Fick diagnosen 2002 när jag varit på hudkliniken och lämnat biopsier. Diagnosen kom i ett brev på ca 3 rader och jag fattade ingenting mer än att "antihistamin kan hjälpa mot klådan"...det gör det INTE för övrigt... Ingela var riktigt irriterad på att jag fått en så dålig information & hjälp. Ny remiss upp till hud och hon skulle läsa in sig på sjukdomen och specificera remissen ordentligt så att allt utreds ordentligt! Tackar för det! :)

¤Mina handleder-domningar i fingrar o.s.v. kikade hon också på. Hon undrade vad jag jobbade med och blev något konfys när jag sa att jag är arbetslös och problemen uppstått i samma veva som jag blev helt arbetslös. Mina underarmsmuskler är nämligen hårda som betong!!!!! Oops då! Så tydligen klämmer musklerna in nervändarna vilket orsakar smärtan och de konstiga domningarna. (olika fingergrupper som domnar relaterat till hur jag håller armen) Till sjukgymnat och arbetsterapeut och se om de kan hjälpa mig med att komma tillrätta med det. Funkar inte det blir det remiss till ortoped. Tack för det! :)

¤En del av mina andra småbekymmer fick jag enkla och mycket bra svar på. Tack för det!

¤Ett annat bekymmer (som jag väljer att inte skriva närmre om här) fick jag komma tillbaka på återbesök med en undersökning och ett svar och åtgärdsplan. Funkar det inte ska jag återkomma och få remiss till rätt instans. Tack för det!

Fy fan vad skönt det är när man kommer till en bra läkare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0