[email protected]

Hittade det här på fejjan. hjälpsam som jag är mätte jag vovven min och skickade resultatet till mailadressen ovan.

Mina svar:
A: manke till svansrot  =  60 cm

B: runt slutet på halsen = 51 cm

C: bröstmått (E till E) = 51 cm

D: mellan frambenen = 12 cm

E: runt bröstkorgen bakom frambenen = 78 cm

F: runt midjan framför bakbenen = 59 cm

 

(Mankhöjd 62 cm, vikt 32 kg)

 

1: Vad är det för ras? Holländsk Herdehund

2: Tik eller hane? Tik

3: Är din hund normalstor för rasen? Lite för stor tror jag.


Sen var jag ju bara tvungen att googla på hur stor minhund egentligen SKA vara... Det här hittade jag på ourworkingfriends.se 

Storlek.

Mankhöjd

- Hane 57-62 cm

- Tik 55-60 cm

 

Vikt

- Ca 22-32 kg


Eeeeh... Ja, min tik är STOR :)


Kommentarer
Postat av: Magdalena Svartlok

Hm... får nog vänta nåt år eller två ;) Just nu är hon en ordinär Jack Russel

2011-06-09 @ 16:17:02
URL: http://www.teskedsmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0