Norska terrorister och tårtbak...

I mitt forna hemland har en tagedi inträffat. I fredags var det en norrman som sprängde en bomb inne i Oslo. sedan åkte han kallt ut till norska socialdemokraternas ungdomsförbund (AUF):s sommarläger på Utöya och sköt ihjäl varenda ungdom han lyckades skjuta på... 84 unga människor lyckades han skjuta ihjäl... Siffran kan öka då det fortfarande finns många skadade som vårdas för allvarliga skador på sjukhusen i Oslo... Helt kallt har han planerat detta i 9 år! Skrivit ett manifest på 1500 sidor och lagt ut på nätet...
 Jag hoppas verkligen att han får lida de svåraste av plågor i skärselden... Ruttna människa...

I morgon fyller Tindra 7 år. 7 ÅR???!!!???!!! När hände det?!?!?! Till hösten börjar hon alltså första klass och går då på riktigt i skolan. Min stora, fina, underbara tös...
 Har i dagarna bakat lite inför kalasen. Små muffins så vi kan göra cupcakes. Dubbla knäck-kakor med smaksatt smörkräm mellan. Och så tårta då. Tindra har själv fått välja tårtornas utformning och smaker. Till vuxekalaset i morgon blir det rulltårtebottnar med hallongrädde  hallonsylt mellan. Uppepå blir det grädde och godis. :) På barnkalaset på lördag ser beställningen lite annorlunda ut. En häst-tårta! :-o Nåja, mamman har beställt hem sugarpaste och ska försöka göra en tårta som ser ut som ett hästhuvud. Wish me luck sger jag bara... :) Choklad & banan ska det vara mellan lagrena i den. Kan bli gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0