Fattar inte riktigt...

Nu när man spenderat varje vardag i två veckor på badet så har jag stött på ett par fenomen som fascinerar och skrämmer mig rätt rejält.

#1. Varför i helvete sätter man en "trekantsbikini" på ett barn utan bröst?
Snyggt? -Nä, inte på ett barn.
Sexigt? -Ska väl för helvete inte ett barn vara?
Praktiskt? -Inte det minsta.
För att det är kvinnligt? -Vi pratar fortfarande om barn va?!?!
För att det är bekvämt? -Ja, ut synpunkten "alla andra gör så"... eller?

SNÄLLA UPPLYS MIG!!! För jag förstår verkligen inte... sätter ni bh på era småbarn också?


#2. Varför i helvete låter man barn vara i en pool de inte klarar av? Om de behöver flytredskap för att vara i poolen så bör de antagligen inte vara i den utan vuxens sällskap??????????
Vi har hittat barn i en 1,2 meter djup pool utrustad med både armpuffar och simring. Simma kunde barnet ICKE och barnet var kanske 1 meter lång så bottna gjorde barnet inte heller. Förälder fnns inte i sikte så vi lyfta helt sonika upp lilla barnet ur poolen.
Även 2-3-åringar hittar man ensamma i mallanstora bassängen utan sällskap. Eeeehhhh... Vad tänker ni med???? Flytredskap är inte ett substitut för vuxet sällskap!!!!!

Visst vill barn altid vara i den sörre bassängen än de får lov att vara i... Men ärligt. Barn vill mycket som inte är bra för dem och då är det föräldrars jobb att stoppa dem. Varför det inte tillämpas i såna här lägen är för mig en gåta... Eller ni kanske räknar med att någon annan vuxen ska ta hand om ditt barn när det vänt upp-å-ner med mina flytredskap och håller på att drunkna?

Och jag ska erkänna att jag också hittat min egen dotter i den större bassängen fast hon inte får lov att vara där. Så helt felfri är inte jag heller. Men jag såg exakt när hon & kompisen hoppade i, kompisens mamma rusade för att få upp dem DIREKT medan jag höll koll på de mindre barnen i den lilla poolen.

Kommentarer
Postat av: Teskedsmamman Svartlok

#1 - jag är lika frågande som du, har inte heller fattat varför man ska sexualisera små barn på det där viset....



#2 - jag ser många exempel på föräldrara som inte har uppsikt på sina barn eller ställer för stor tilltro till hjälpmedel av olika slag...



Att ungar smiter/inte gör som man säger, kommer alltid att ske och det är omöjligt att ha 100% koll. Kolla bara på Alfred som drar som en avlöning och helt fintar bort både mig och Jonas....

2011-07-01 @ 15:06:43
URL: http://www.teskedsmamma.se
Postat av: Linda

#1. Men precis!!! Barn är BARN. De ska inte ha sexiga outfits.

#2. Absolut smiter barn och gör sånt de inte får.... Men när föräldrar medvetet låter barn vara i större pool än de klarar... nä, då fattar inte jag hur man är funtad...

2011-07-02 @ 00:02:23
URL: http://lindakarlslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0