Bak å vänd - upp å ner...

Ja, att jag inte är precis som alla andra vet de flesta som känner mig... Jag är lite tvärtemot när det gäller mycket. :)
Ex:
Jag har alltid haft lågt blodtryck. 80/40 som lägst, 110/60 som högst när jag var gravid. För 4 månader sedan slutade jag röka och döm om min förvåning när de tog blodtrycket på mig på blodcentralen! 120/84!!!!! Va fan har hänt??? De varnar för att rökare kan få högt blodtryck...jo tjena här är det tvärtom... Dessutom jobbar jag inte och stressar inte ett dugg. Mitt låga blodtryck hade jag när jag jobbade som mest och magkatarrerna avlöste varandra för jag stressade så mycket...
 Hur bakvänd kan man bli???
När jag tänker efter är det många saker som min kropp reagerar bakvänt på... Förra gången jag slutade röka gick jag NER i vikt och fick en lungsjukdom istället för att gå upp i vikt och få friskare lungor, som ju är det mer normala... De flesta människor får trög mage av järntabletter - jag precis tvärtom.
 Jag hade kunnat fortsätta i all evinnerlighet, men jag ska inte uttråka er med det.
Känns bara som om min kropp lever ett bakvänt liv... På gott & ont...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0