Så sjukt trött....

på att vara arbetslös...
Jag har skickat typ en miljon spontanansökningar och sökt en del tjänster jag hittat... Men jag har en stor jävla nackdel och det är ju min telefonfobi... Att det ska vara så jävla svårt att ringa!!! :(
 Fick 300 nya a-kassedagar för det hade jag tydligen lyckats jobba ihop till... så nån hjälp får jag inte heller. Men 300 dagar kan jag fan inte gå hemma på 65% ersättning. Jag kommer klättra på väggarna och hamna på fattighuset... Och det är jag inte så sugen på...
 Studier på distans har varit en tanke. Men då måste jag ändå ha nån slags extrajobb eftersom jag inte vill ha mer studielån nu... Nästa år kommer jag att ha betalt av de lån jag har och då vill jag inte fylla på med nya...
 senmåste jag ju också fundera rätt så at jag inte pluggar nåt och fortfarande har likasvårt att hitta jobb... Det skulle antagligen göra mig fullständigt galen...
 ett tag var jag jättesugen på att plugga till Socionom, MEN då måste man ha MaB. Det läste jag på gymnasiet, men det har de visst glömt skriva in i mitt betyg!!! (specialarbetet jag aldrig lämnade in fick jag dock godkänt på) Läsa det igen? Provat. Två gånger t.o.m. och jag KAN INTE... Det är ingen som helst logik i det, alltså funkar det inte för min hjärna...
 Har man inte MaB så kan jag säga att utbudet för vad man kan läsa är väldigt mycket mindre än om jag hade haft det.
 Man kan ju iofs läsa på gymnsienivå och jag hittar lite olika utbildningar som inte kräver mer än jag har... Men frågan är om det ger nåt bra jobb?

*sucka*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är dagens blogg avslutad och vinnarna är uppe på bloggen. Vann du inte? Anmäl dig gärna till den nya omgången :)



http://idas.myshowroom.se/dagens-blogg-17/#comment

2011-08-30 @ 14:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0