Morgonpromenad...

Jag och Maria bestämde igår att vi skulle gå till skolan med barnen. De behöver gå den ett par gånger innan vi vågar släppa dem själva. Pratade med dem nere på fritids om hur de gör om ett barn inte dyker upp på morgonen. Ringer de hem och frågar efter dem? Och jo, det gör de. Skönt. Då vet man att om de försvinner på vägen så vet man det direkt på morgonen och inte när man beräknar att de ska komma hem på eftermiddagen. De kan också få ringa hem och säga att de kommit fram ordentligt. Toppen ju! :-) Då vågar vi släppa dem att gå själva sen. Iofs många andra barn som går från området också, så helt själva behöver de kanske inte gå varje dag.
 Efter skollämning blev det uppför backen för att lämna Mattis på dagis. Varför duschade jag i morse??? ;-) Den backen är så jäkla tung! Foten protesterade en del också, så i eftermiddag tar jag bilen och hämtar Mattis, Tindra får åka med Maria hem. Så får foten en liten chans att vila, för i morgon bitti blir det samma promenad! :-) Jag behöver röra på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0