Skön konversation...

Hämtade precis dottern från skolan. Hennes bästis Thea hängde med hem i vanlig ordning. Körde upp till Lasses jobb för att lämna papper han skulle kopiera. På väg därifrån hör jag flickorna prata om hur stor man är.

TINDRA: När mamma har bebis i magen...eller jag menar när mormor hade mamma i magen så var hon lika stor. Därför är mamma så stor som mormor nu. Du kommer bli lika stor som din mamma.

THEA: Ja. När vi var små var vi mindre.

TINDRA: Ja, men du var större än mig när vi var små.

THEA: Ja och tjockare. Jag var jättestor och du var liten. Och smal.

TINDRA: Fast sen växte jag på nåt vis och nu är jag längre.

THEA: Ja nu är du större än mig. Jag gillar att vara mindre.

TINDRA: Jag gillar att vara stor. Men kanske blir jag mindre än dig sen?


Ja... den som lever får se vem som blir hur stor... :D

Kommentarer
Postat av: Maria

Våra underbart tokiga, härliga barn:D

2010-10-05 @ 18:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0