Ser ljusare på livet!

Tja, det tog inte lång tid när jag fått ut hormonspiralen! Humöret vände, allt var inte lika nattsvart och t.o.m. en arbetssituation som varit fullkomligt vansinnig har jag kunnat hantera på ett helt annat sätt än med hormoner i kroppen. :) Så skönt!

 Vi har börjat fixa till trädgården hemmma. Gamla häcken borttagen och ny på plats på framsidan! :) Blir så fint!

Arbetsplatsen jag varit på behöver vi inte längre gå till. Det gick helt överstyr med polisanmälningar, hot och otrevligheter. Så nu är jag övertalig i Hylte kommun i en månad. Får jobba där det finns behov och så där. :)

 Idag ska jag på intervju på förlossningen. Kanske blir ett semestervik där i sommar! Så himla kul om jag får det! Har ju länge drömt om att vara barnmorska på förlossningen, men inte haft vare sig råd eller ork att plugga så länge. Undersköterska på förlossningen hade ju varit helt toppen tycker jag då! Behöver inte plugga och kan ändå jobba med något som jag tror är väldigt roligt! :D Om de tycker att jag passar så får jag gå 4 "prova-på-pass". Två på förlossningen och två på BB. Man roterar nämligen mellan avdelningarna.
 Får jag det jobbet inte så blir det att jobba i torup i sommar och då har jag lyckats lägga ett schema där jag är ledig nästan hela Lasses semester! Det får jag ge upp om jag ska vara på förlossningen, men det känns helt ok. Vi får ta semester ihop senare istället i så fall! :)


Ps. Ytterligare en tjej i min närhet är nu gravid! Men att gratulera henne kändes bara roligt och gjorde mig inte alls lika ledsen och bedrövad som de andra jag gratulerat senaste tiden... Känns verkligen som om jag grävt mig ur det där svarta hålet där allt kändes hemskt och jobbigt...
 Fast längtar efter ett barn till gör jag fortfarande... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0