Sitter på jobbet

och funderar lite. Jag måste ta mig i kragen och göra nånting av mitt liv.
 I natt blev det jobb i alla fall. Trivs som sjutton här, men det blir helt klart alldeles för lite timmar när det finns tre vikarier på ett så här litet ställe. Det är inte som när man stort sett var ensam timmis här och man fick timmar så man klarade sig riktigt bra... Det suger att det inte är så längre. :( I februari jobbade jag hela 64 timmar... Wow liksom...  Och efter ett samtal från chefen till en som jobbar här, så undrar jag hur det blir i sommar... Chefen tyckte inte att de "inte skulle lova oss timmisar nånting" ... ????? Nähä...? Man har jobbat här i 3 år och nu ska hon ställa till med nåt? Usch, känns inge bra...

 Nä, man borde satsa på ett barn till, plugga under föräldraledigheten och satsa på en ny "karriär". Nånting som man lätt kan få jobb som och som ger en anständig lön. Roligt får det ju gärna också vara såklart! :) Måste klura på det där... Det där med att vara timmis är väl trevligt men... Jag har varit det i 10 år nu! Det suger att man aldrig kan lova sina barn, med säkerhet, att man t.ex kan hitta på nåt en speciell dag. Och det suger att jag och Lasse varit tillsammans i snart 7 år och aldrig haft mer än 2 veckor ledigt samtidigt på sommaren. (förutom när jag varit föräldraledig då)


Tja, ett bra sätt att hålla sig vaken i natt kan ju vara att söka lite på utbildningar... :)
 Den som lever får se hur det blir! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0