Ett barns tankar...

Tindra frågade mig precis varför Dunja måste flytta. När jag svarade henne att Dunja förtjänar att bo hos nån som hinner träna henne, så kom det: "Men jag kan träna henne mamma..." Så svårt för henne att förstå att jag gör det för Dunjas bästa. Förklarade för henne att jag just nu behöver lägga min tid på mina barn och på annat i livet och att när de blir större så kanske jag skaffar en ny hund. Då tyckte Tindra att "kan Nika få valpar då? Så kan vi ha en?" Det går ju inte heller... Nika har skadade höfter och en skadad rygg. Och så är Nika 7 år gammal redan... Men att få lilla Tindra att förstå det...


Tindra tränar hundarna i vardagsrummet.



Kommentarer
Postat av: L

Fy vad jobbigt!! Har ju med haft det där... Inte lätt att förklara. R frågade länge efter Thifa, men jag tycker att han tog det över förväntan ändå. Massa kramar L.

2010-03-16 @ 19:43:52
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, hon kommer säkert ta det bra, men det är svårt att förklara det där att hunden ska flytta för sitt eget bästa. Tindra tyckert ju såklart att hunden

har det bäst här...

Nåja, ena hunden blir ju kvar i alla fall. Gammeltanten mår inte dåligt av att inte få träna, hon är nöjd med att bara vara en del av familjen. :)

KRam!

2010-03-22 @ 16:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0