Kungligt bröllop

Jaha... Så har då kronprinsessan fått sin prins från Ockelbo... Kul för henne. Kul att solen sken. Kul att de älskar varandra. Kul att det var ett fint bröllop. Jättekul att 25 frisörer hade fixat hennes hår. (hur mycket hår har kvinnan?)




 Men alla bröllop är väl fina? Man får hoppas att de allra flesta som gifter sig faktiskt älskar varandra? Whats the big deal undrar jag???
 Miljontals kronor har vi skattebetalare betalt för detta ståtliga bröllop. (Minst 7 miljoner kostar bara säkerheten runt detta arrangemang.) Helt ärligt hade jag hellre sett de pengarna användas till de svaga i samhället. Det finns en hel del människor i detta avlånga land som kämpar för att ha mat på bordet ikväll. Finns en hel del som inte ens har nåt bord att ha maten på, än mindre ett hem att ha bordet i...
En del barn i detta land går faktiskt och lägger sig hungriga ikväll. Så ja, jag har svårt att se när det läggs så abnormt mycket pengar på ett bröllop!

Monarki anser jag är förlegat och bör avskaffas. Vilket trams! Ååååh, de ger så bra publicitet för vårt land... Jösses säger jag bara... Monarkin kostar ,mer än den smakar anser jag.

 Ses annan dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det skulle bli dyrare om vi hade president. :P

2010-06-21 @ 12:58:13
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Linda Karlslind

Mycket möjligt, men jag vill inte ha nån president heller... :)

2010-06-24 @ 00:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0