Tagit tag i en del saker nu när det är nytt år...

Vi håller på att byta bank. Från Swedbank till Södra Hestra Sparbank. Känns bra och vår bank-kvinna verkar ha stenkoll på det där med pensionspar så det ska vi gå igenom grundligt! :)

 Sen ringer vi runt och säger upp krediter som vi för länge sedan betalat skulden på. Visste inte att krediterna fortfarande finns kvar fast man betalat av det man köpte!!! :-O Så det håller vi på med nu.
 
Vikten har vi också tagit tag i. 4:e januari körde vi igång med GI igen och det känns redan på hur byxorna sitter. Lyckdes ju gå ner från dryga 85 kg till 73 kg januari-maj förra året. Hade ju tänkt att fortsätta sköta maten efter bröllopet i maj, men det sket sig och smekmånaden blev låååång..... ;) Sen när jag började på jobbet i Hyltebruk var det ju helt kört att försöka äta alls. Man var glad om man kunde inhalera en chokladbit eller lite snabbmakaroner på en dag... :( Så jag gick upp typ 5,5 kilo av de jag hade gått ner... :( Blev ingen reda på nånting alls med ätandet och mycket tröstätande hemma när man mådde dåligt... För att inte snacka om hur mycket gotte jag åt under julen... Bara under julen gick jag nog upp 2,5 kg...
 Så den 4:e januari vägde jag in mig på 78,6 kg. Jag har gått ner 1,5 kilo ungefär än så länge och det tycker jag är strongt med tanke på att det var röda veckan heeela förra veckan... Brukar bli en fälla för mig då jag får ett galet stort godisbehov då! Men den här gången klarade jag mig med mörk choklad och nötter! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0