Funderat en del...

på det där med skitsnack & "sociala regler".
Att gå bakom ryggen på folk att snacka så mycket dynga att det dryper är på nåt sätt accepterat, men ve dig om du offentligt blir förbannad på någon... Då ä man precis hur dum i huvudet som helst och borde antagligen spärras in nånstans. Hyckleri så det förslår... Vad är den stora skillnaden? Att folk får reda på att man är arg eller har en viss åsikt? Det får de väl om man pratar bakom ryggen också? Tar bara en aning längre tid typ.
 Det kan bli ännu mer intressant när man vet att någon som också "pratar skit bakom ryggen, men vänder på en tioöring och tycker att man minsann inte gör det offentligt. Nähä? Blir det man säger elakare för att det är offentligt?

Jag påstår absolut inte att jag inte "snackar skit", för det händer absolut. Tyvärr. Jag är bara människa. Sen kan jag helt ärlligt erkänna att jag har svårt för var gränsen för "skitsnack" och "åsikt om nån" går. Är det alltid skitsnack om åsikten är negativ? Alla positiva åsikter är ok antar jag?
Om jag säger till dig att jag tycker att "Mr.Apa" är dum i huvudet. Är det då skitsnack eller uttrycker jag bara min åsikt? Är det mer ok att uttrycka min åsikt om jag även kan göra det rakt i ansiktet på den det handlar om? Få jag uttrycka offentligt vad jag tycker eller får jag bara det om jag hr nåt positivt att säga?

Rykten och skitsnack är ett spännande fenomen tycker jag. Att sprida positiva "rykten" är för det mesta ok, men om man yttrar ett negativt rykte så är man en skvallertant som antagligen borde skaffa sig ett liv. :)

Är det helt enkeltså att man bara får säga positiva saker om allt och alla, även om man kanske inte alltid tycker positiva saker?


Bild: Fem bilder

Funderar...
...och så funderar jag på vad jag ska göra för lunch idag! :D


Kommentarer
Postat av: Teskedsmamman Magdis

Kan bara hålla med dig... jag har lagt mig till med det manliga stuket att är det nåt så tar jag det direkt med vederbörande. Tydligen inte helt accepterat av kvinnor (?).

Jag avskyr det där tjejiga att snacka bakom ryggen, oavsett vad, men som sagt, jag är kvinna, jag kan falla tillbaka till urtidsåldersgenerna jag med, men jag avskyr verkligen när jag gör det....

2010-08-04 @ 21:55:49
URL: http://tesked.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0