Trots bultande bihålor...

har jag idag lyckats göra sista satsen mozartkulor. :) Fick nougat och choklad över, så jag hittade på lite eget... Ner med chokladen och nougaten i vattenbad. I med lite hackad mandel och rör runt. Sen ner i aluminiumformar (knäckstorlek) och sen ut på altanen för nerkylning! :) Vi får se om det blir gott. ;) Nu ska jag bara smälta lite vit choklad och ringla över mina mozartkulor så man kan se skillnad på dem och de jag gjorde senast med baileys i. :) I jul blir det mycket julgodis kan jag lova! Pepparkakshuset är nu ihopsatt. Det ska bara "härda" en stund till sen ska vi hjälpas åt att dekorera taket. Sen är det klart! Sen är allt julgodis färdiggjort! :) Blivit många sorter!
#Knäck
#Chokladknäck
#Polkabräck
#Polkachoklad
#Vit polkachoklad
#Mozartkulor
#Mozartkulor smaksatta med baileys
#Chokladnougat med mandel
#Rocky road
.... Det var nog allt... :) Maken har bakat pepparkakor med barnen och gjort dumlekakor! :)


Polkabräck...


Kommentarer
Postat av: Linda

och Bailystryffel med

2009-12-21 @ 09:47:30
URL: http://lindakarlslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0