Kamin beställd!

Det blev inte nån av de kaminer som jag var sugen på... :) Vi kompromissade och kom fram till en kamin vi båda gillar. Dessutom var den galet billig just nu! 11.900:-
 Inte en fyrkantig som jag ville ha, inte en rund som Lasse ville ha....utan nåt mitt emellan. Och NÄTT, det var viktigt för mig att den inte äter upp hela rummet...


Termatech TT40

Den får det bli! Nätt, men en vikt på 175 kg. Täljsten såklart. Blir nog bra tror jag! :)



I källaren blir det en ny kassett. Det blir en i gjutjärn. 90 kg gjutjärn. :)
 Det är precis den jag ville ha, så jag är nöjd! :) Gillar verkligen utseendet på den.

Roslagsspisen "lilla fyrkanten"


Kassetten i källaren kommer bytas ut relativt snart, men kaminen i vardagsrummet blir inte installerad innan jul. De har för mycket att göra. Lasse och Måns ska riva ut den gamla kassetten i källaren, så att allt är redo så fort de får minsta lucka på eldabutiken att komma hit och sätta dit nya kassetten.

Kommer bli såååå bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0