Utmaningen Dag 5 – Vad är kärlek?

Ojojoj... Jag är såååå fel människa att fråga...

Finns så många olika kärlekar. Kärlek till sina barn, sina vänner, sin partner, sitt hem...
 Kärlek är för mig en rätt komplicerad sak. Kärleken till mina barn och mitt husdjur är enkel. Den är ren, äkta och oförstörbar. Kärleken till vänner...tja vänner kommer och går, så inte många får mitt hela hjärta precis...
 Kärlek till en partner. Ojoj, komplicerade saker det där. Hade ett naivt och kärleksfullt hjärta i unga dagar, det blev krossat av alla som kunde krossa det. Tyvärr har det gjort mig...mindre kärleksfull.

Kärlek för mig är en stor känsla. En känsla som man inte kan styra själv, den går sin egen väg. Min kärlek till mina barn t.ex är så stor att jag antagligen skulle kunna gå i döden för dem. Utan att blinka.

Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek:
 
"En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

Ligger en del i det...

Hittade nåt annat roligt...

Kärlek är inte att kunna höra orden Jag älskar dig..
Kärlek är att ha förmågan att säga orden Jag älskar dig..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0