Casey Heynes...

http://www.caseyheynes.com/a-tribute-to-a-gentle-giant/#more-144

På facebook ser man ofta länkar till filmsnuttar med saker som folk finner intressant eller roligt på nåt vis. Det var även på facebok jag snubblade över filmen där en kille som heter Casey Heynes får nog. Han har blivit mobbad i skolan under lång tid. Filmsekvensen visar en kille som börjar med sina trakasserier, fortsätter med slag och förnedring... Kompisar runt omkring filmar och hejjar på... Då får Casey nog. Får tag på mobbaren, lyfter upp honom och slänger honom i marken. Han har helt enkelt fått nog. Både mobbaren och Casey blev avstängda från skolan. Det har jag en hel del åsikter om. Att mobbaren ska bli avstängd råder ingen tvekan om i mina ögon. Men Casey? För att han tillslut sa stopp? Nä, det tycker jag verkligen inte.

Vad tycker du? Får man "få nog" och sätta stopp?

Jag skulle lägga in filmen här, mendet vekar vara problem för tillfället, så jag länkar istället...


http://www.youtube.com/watch?v=VDG2ae3PSVI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0