Idag ringde läkaren

Läkaren på vårdcentralen ringde om Mattis provsvar idag. Alla utom laktos hade hon fått svar på.
Alla negativa. Inget på allergipanelen, ingen gluten, inga parasiter o.s.v. Provet på laktosintollerans får vi svar på i början på nästa vecka. Nästan så jag hoppas att det är det så vi kan göra nåt konkret åt det.
Om det inte är laktos, så tyckte läkaren att vi fortsätter leta efter vad det då kan vara...


Sen till något lite roligare. Mattisponken var med sin mamma i källaren och tvättade idag. Han hjälpte duktigt till att lägga in plagg efter plagg i maskinen. Då hör jag honom säga: "Nu ska dem gå in där och tvätta sig. De ska tvätta sig mamma. Jag ska hjämpa dem"
Sötungen...

Kommentarer
Postat av: Teskedsmamman Magdis

Ungefär samma historia vi hade med Alfred... prover på prover på prover togs utan att något uppdagades. Han är laktosintolerant men det visst vi under de sista omgångarna med tester... Än idag vet vi inte vad felet är, läkarna mumlade spädbarnsdiarrée men nu är han 3 år och har fortfarande problem ibland...



Nu vet jag inte vad Mattis problem är med magen, men jag känner så igen mig i ert problem...

2010-09-18 @ 14:01:52
URL: http://tesked.blogspot.com/
Postat av: Linda

Mattis har varit konstant lös i magen sedan... 1½ år tillbaka ungefär. Ibland kan det hända att det kommer en korv, men det tillhör ovanligheterna. Ibland får han ont i magen. Inte särskilt gasig. Surt bajs som stort sett fräter brännsår i baken på honom om man skulle missa att lägga ett rejält lager inotyol vid blöjbytet innan...

2010-09-18 @ 19:16:19
URL: http://lindakarlslind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0