Och förresten...

Får ju ingen sjuklön från jobbet när jag blev sjukskriven för att ha brutit foten - på jobbet - pga nån jäkla regel, (och detta kom de på 1½ månad efter händelsen) utan detta ska jag ha från försäkringskassan. Killen på FK blev något förvånad och undrade varför jag väntat så länge med att sjukskriva mig och att jag kanske inte skulle få nån sjuklön pga att sjukskrivningen kommit in så sent.
 Fick dra hela historien om hur chefen lovat att jag skulle få sjuklön, att löne också sagt detta, men sen ändrat sig och blablabla... Killen på FK blev helt stum... och kläckte ur sig: "Vilken koll de verkar ha du"... Jomenvisst! Stenkoll!
Nu tar det ju ett antal extra veckor innan jag kan få några pengar, för FK har ju inte bara mitt fall att behandla...

Så tänk på det ni timmisar!!!!! Skadar ni er på jobbet så ni inte kan jobba på en stund så passa på att råna en bank på vägen hem!!! När man är timmis har man enbart skyldigheter och ansvar inte en enda jävla rättighet....

Papprena från FK kom idag, så om jag skyndar mig att fylla i dem och skicka dem så kanske jag kan få pengar ..... lagom till jul.

Och för att ytterligare kräkas lite på hela situationen: Arbetsskadeanmälan som jag skickade till min chef max en vecka efter händelsen (alltså senast 19/8)....skickades till försäkringsbolaget den.....tamptada... 5:e oktober!!!!!! Vad fan i helvete??!!?? Handläggningstiden där är 6-8 veckor! Så pengar därifrån lär inte komma innan jul... För nåt som hände i somras alltså!!!!
 Jag ska vara evigt tacksam att jag inte är ensamstående med mina barn...för då hade vi fått svälta duktigt kan jag lova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0