Mycket blommor blir det...

...just nu..
 Var inne på plantagen och handlade en del marktäckande igår. Fetknopp, 3 sorters taklök & phlox. Blev en orientalisk lilja (vit) och tre dagliljor också (en gul och två lila) Köpte två hallonbuskar och lite jordgubbsplantor också. Alltihop åkte i jorden så fort vi kom hem. :)
Se hela bilden


Gul daglilja





Se hela bilden


Taklök




Se hela bilden


Phlox





Se hela bilden


Orientalisk lilja





Idag åkte vi till Bengtssons plantskola och köpte fänrikshjärta, löjtnantshjärta och nån blå blomma som jag inte minns namnet på. Efter att vi hade lämnat Tindra på Mulleavslutningen så drog vi till blomsterlandet. Där blev det inhandlat smultronplantor, tomatplantor, paprikaplanta, morotsfrön och två "hjärtan på tråd" (som jag ska ha inne).

Se hela bilden


Fänrikshjärta





Se hela bilden


Löjtnantshjärta




Det är galet dyrt med blommor, men förhoppningsvis blir det FINT! Sitter just nu på jobbet och i morgon är jag ledig! Då hinner jag förhoppningsvis plantera resten av blommorna. :) Om det är fint väder ska jag försöka måla vedboden också. Gäller att vara sysselsatt! ;)



Och förresten... Såna här vill jag ha i blomlådor på trädäcket på baksidan sen:

Se hela bilden


Astilbe




Såg såna på plantagen och de var ju bara helt ljuvliga!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0