5:e tjejen fick jag

gratulera till en graviditet förra veckan.... Jätteglad för hennes skull, men jag börjar undra om universum driver med mig...? :(

 Mår så ini helvete dåligt inuti och jag kan och vill inte riktigt prata om det, för det känns som om folk drar sig undan så fort jag öppnar truten om att jag mår dåligt. Jag är duktig på att hålla sånt inne och kanske tänker de att "prata bort det där fort nu, för brister hon så gör hon det ordentligt..." Då kommer det en förbannad flod av sörja och det är det väl inte en jävel som orkar hantera skulle jag tro...
MEN DET GÖR FAKTISKT INTE JAG HELLER!!! Jag vet inte hur jag ska hantera att jag egentligen skulle vilja springa ut i skogen skrikande som ett vildjur och inte komma tillbaka förrän smärtan blödit ut genom söndertrasade fötter...
Inte kan jag kräva att nån ska behöva hantera hur dåligt jag mår heller... Så jag pyser ur mig lite gnäll då & då, men det stora vrålet håller jag nertryckt för det vildaste. Fan vet vad som händer om jag verkligen släpper ut det... Fan vet om det ens går att släppa ut det utan att det framkallar riktigt negativa ringar på vattnet... Vet inte och jag vågar inte chansa heller...

Som grädde på moset har jag än en gång hamnat på en arbetsplats som absolut inte är nyttig för min mentala hälsa. Varför dras sånt till mig??? Måste ta mig ur det innan jag går under... Det finns gränser till och med för hur mycket jag klarar att hålla inne. Jag kan inte både kämpa med de bekymmer jag har och en arbetsplats som kräver så mycket som denna gör.

Sitter och lyssnar på Anna Bergendahls låt This is my life. Bra låt och den berör mig väldigt mycket just nu.



Music Code Provided by MusicVideolife.com

I go down the beaten track, along the river with an empty bank
At the ned she said to me: “Why are you here with the autumn leaves?”

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I’m done, tipping on my toes, strike an iron and attack my soul
Misty moon, you’re gonna see, I’ve got you blues to get on my feet

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I don’t wanna run; I don’t wanna fight
I don’t wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose
I don’t wanna play; I just wanna remember, oh I’m my name

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Oh, ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh

(‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand)
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
‘Cause this is my life, my friend



Ja "this is my life", men är det såhär man ska leva det??? Det kan man undra... Jag är en negativ magnet just nu och jag vet inte hur jag ska vända det. Är dålig på det där med magnetism... :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har varit, är ibland, kommer att vara där du befinner dig just nu. I samma tankebanor och funderingar..... Jag önskade, önskar, kommer att önska att jag hade/har någon att prata med. Någon att dela mina tanka med för att få klart för mig att det inte bara är jag..... att jag inte är ensam om att känna, tänka och tycka.

Jag lyssnar gärna.....

2010-03-23 @ 15:07:49
Postat av: Linda

Lyssnar gärna också, men jag vet ju inte vem du är?

Maila mig gärna.

[email protected]

Kram!

2010-03-23 @ 23:45:57
Postat av: L

Gumman då... Det gör verkligen så ont i mig att "höra" att du mår så dåligt!! Finns det något som jag kan göra för dig så hoppas jag att du hör av dig, men tyvärr bor jag ju lite långt bort!! Massa kramar får du i alla fall, och mina tankar, L.

2010-03-24 @ 15:55:32
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0