Man slutar aldrig förvånas...

över hur folk runtomkring en beter sig.
 Idag eskalerade en fjäder till en höna minst sagt.
Sms:ade min kära mor idag för att höra så de verkligen skulle komma och fira dottern på födelsedagen. Hon ringer upp och säger att "det kan de inte för de måste till axfood och köpa mat till crossbanan". -Och detta måste ni göra idag av alla dagar denna veckan??? undrar jag. "Ja, det måste vi för..." ungefär där sllutade jag lyssna. Sa "jaja, det är ju bra mamma" och slängde på luren. Knappt alls besviken och en liten 6-åring blev inte mindre besviken över att mormor inte skulle komma. Tänk att det alltid är nåt som är viktigare... (och detta är ju för fan inte ens hennes jobb, utan hennes gubbes)

Kunde inte låta bli att skriva en kommentar om detta på FB. (kanske onödigt, men det bara pös över för mig)
 Fy fan vad man kan bli besviken på folk ibland... Nåja, man får väl komma ihåg att sätta sig själv i första rummet nästa gång det gäller nåt... :(
Då kommer nästa överraskning. Ett sms från min syster: "Jag har faktiskt mag influensa och är gravid, prio är att vila inte fika"(Eeh? Jaha, men jag visste ju att hon inte skulle komma. Hon skrev ju igår att hon var sjuk och jag svarade "ok".) Svarade henne: "Inte dig jag syftar på gumman. Är man sjuk så ska man vara hemma och kurera sig. :D Mamma däremot tycker tydligen att det är viktigare att köpa mat till crossbanan på axfood, än att komma hit en sväng och fira sitt barnbarn."
 Fick inget svar på detta, men tänkte att hon fattar ju att detta inte gällde henne. 

 Senare läser jag på FB att hon skrivit att "kan inte folk bara sluta klaga och njuta istället" (nåt sånt) Då skojade jag lite och skrev "Med denna kommentaren klagar ju du ockå. ;) Folk är klagare, bara att gilla läget. :)"

Sen kom det kommentar från henne på mitt första inlägg på FB om att man kanske ska lägga kalasen tidigare för Johan har jobb att sköta. (minns inte ordagrant, men ungefär så) Svarade då att:
"Det är inte er vi är besvikna på heller, skrev jag ju till dig i sms:et. :)
Och angående tid så är det ju stort sett omöjligt att hitta en tid då ingen jobbar. Med vårdarbetare, kontorsarbetare, fabriksarbetare och väktare i släkten så är ju stort sett alla tider, dåliga tider för nån...
Och dagen kunde jag inte gärna göra så mycket åt. Efter 45 timmars värkarbete så var inte direkt vilken dag hon kom på nåt jag var sugen på att planera bättre... ;-)"

Sen "ploff" tog hon bort både mig och Lasse som vänner på FB... Jaha????
Så av någon anledning har då syrran surat ihop på mig... Varför har jag ingen aning om.

Jaja... Moget så det förslår...

Och nä, jag kommer ALDRIG förstå att man inte kan ta sig 20 minuter av en dag för att fira sitt barnbarn. Inte om man är på hemmaplan och inte har viktigare saker för sig än att handla mat. Att man har schemalagt arbete eller hyrt en stuga 50 mil bort just den veckan. -Fine. Det kan man ju förbereda nämnda barn på, utan att det blir några bekymmer. Och det tar då inte jag illa upp för. Inte om man råkar bli sjuk heller, för det rår man inte över. Men att prioritera bort ett barns födelsedag för att man är upptagen ett par timmar den dagen... Nädu...

Kommentarer
Postat av: Teskedsmamman Magdis

Har lite så där också i vår släkt. Farmor är bussguide så hon kommer när hon kan - helt ok. Morfar och bonusmormor flänger med husvagnen titt som tätt, men de kommer också när de kan.

Däremot min mamma kan hitta på ursäkter som man sedan baxnar över när det visar sig vara ren lögn... och jag kan väl lätt påstå att både jag och brorsan har blivit bortprioriterade till hennes förmån, i större delen av våra liv..



Fast.... din syster har kanske bara fått tuppjuck i hormonerna ;)

2010-07-27 @ 20:36:12
URL: http://tesked.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ja, för mig blir det lätt så att efter 18 miljoner ursäkter och bortförklaringar så tror jag liksom inte på nånting längre utan bara förutsätter att det är hittepå...

Ibland är ursäkterna sanning, men tyvärr...ropar man varg för många gånger så... :(



Syrran? Nä, hon bara gillar att blåsa bra eld i konflikter. :)

2010-07-28 @ 00:20:19
Postat av: Anonym

Nu får du allt ta tag i dig själv, jag gillar inte när man kastar skit på sin familj i offentlig miljö och det står jag för!!!!

2010-08-01 @ 23:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0