Häromdagen var jag frustrerad

eftersom det rycker till när det gäller trädgårdsarbetet, sen står det stiiiilla, rycker lite igen, sen står det stiiilla... Otålig, jag??? ;)
Nåja, igår fick vi besked att stensättaren kommer redan på måndag! Han skulle inte kommit förrän slutet på juli/början på augusti. Hej & hå! Det blev till att åka till Torup i en hast och beställa sten! Och stenen kom med lastbil redan idag! :-O
 Jordåkern på baksidan är ju ett annat bekymmer... Att så gräs tar ju tiiiiiid! Och tid vill jag inte att det ska ta, det ska vara klart NU: ;-) Så vi bestämde att vi ska köpa gräs på rulle! JIPPIE!!! Den ska läggas samtidigt som stenen nästa vecka. Hopp & hej!
Trädäcket är också nåt där vi är lite beroende av hjälp för att räkna ut åtgång av reglar & så där, så jag var rädd för att det skulle ta....ja, vad tror ni?.... tiiiiid.... Men på torsdag kommer hjälpen, så vi kan handla virke snarast! :)
HEJJA!!! Det blir nog fint innan sommaren är slut ändå!!! Kanske kan vi ha kräftskiva här i augusti!? :-D

Ses annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0