Haft lite att göra idag...

När jag vaknade i morse så kom jag på att det är ju idag pengar kommer in på kontot, inte i morgon. Bestämde mig för att åka in med barnen och handla idag istället för i morgon för att ha det gjort.

 Sen loggade jag in på a-kassan för att se om de fått in mitt arbetsgivarintyg. Jodå, det har kommit in, men jag hade också blivit avanmäld från arbetsförmedlingen! I tisdags!!! Vad i helvete.... Snabbt och lätt in på försäkringskassans hemsida för att lägga in om föräldraledighet de dagarna. Vill inte bli nollad i systemet tack...

 Sen in till arbetsförmedlingen med två barn som hade benen fulla med spring, roligt värre... :) Fickparkera i stan med snödrivor och slask överallt är sådär kul kan jag meddela... :( Fick lyfta ut Mattis från fel håll och bära honom hela vägen in till Af för fy fan vad det slaskat därinne!
 Blev inskriven igen (hade tydligen blivit avanmäld för att jag missat ett "öppet hus" och han som skrev in mig tyckte att jag skulle komma på "öppet hus" 10:30 i morgon... Vad säger man?" Vill inte, ni gör ju ändå inte ett skit för mig!"? Nä, man håller käften, nickar och säger att man ska komma...

Vidare iväg upp till flygstaden för att storhandla. Jippie... Tindra sprang runt överallt där inte jag var och tyckte väl att det var onödigt att gå med mamman... :( Mattis var duktig ända tills vi bara hade ett par saker kvar, då skulle han minsann gå själv! *suck* Nåja... Vi fick ju handlat det mesta vi skulle ha i alla fall... :)
Plask plask plask ut till bilen och sen köra hemåt.

På väg hem fick jag i alla fall ett trevligt telefonsamtal! En på jobbet som vill vara ledig i helgen så jag får jobba fredag kväll + lö, sö, må dag. Gillas! :)

När jag kom hem låg det ett brev från arbetsförmedlingen... "Du har blivit avanmäld 23/2-10" Nähä!!?! Vad bra att ni upplyser mig om det TVÅ DAGAR SENARE!!! Helt otroligt dåligt.
Arbetsförmedlingen är bara ett stort skämt. De är nån slags kontrollmyndighet åt a-kassa och försäkringskassa, inget annat. Man är inskriven där för att man måste om man vill ha ut sin a-kassa. Inte fan hjälper de en att få ett jobb eller hitta ett. Det gör man ju själv hemma vid sin dator...


Så i morgon blir det att lämna barnen på dagis 9:30-14:30. Direkt efter jag lämnat dem får jag åka in till stan och gå på Af igen! (ÅH VAD KUUUL!) Sen försöka hinna springa ett varv på stan för att hitta pyjamas till Mattis. Hans pyjamasstatus är minst sagt....förskräcklig. Allihop är för små, trasiga och ja... sunkiga! Han har haft dem lääänge nu! Stackarn... :)
 Sen full rulle till jobbet! Och förhoppningsvis hinna inom hemma och packa med mig lite mat till jobbet... :)



 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0