Tråååååkigt...

Det är minsann inte alls roligt att vara hemma sjukskriven... :( Ungarna är på dagis, maken jobbar och jag kan just inte göra så mycket alls...

Lyckades ju med konststycket att få en fraktur i foten på jobbet i torsdags. Hur bara lyckas man? Trampade snett som fasen och fy ini ... vad det gjorde ont! Lyckades på nåt sätt köra till oskarström, men jag lovar att varje gång jag tryckte ner kopplingen trodde jag att jag skulle avlida. Vågade inte köra genom samhället, utan tog mig till Nitator så Lasse fick köra mig hem. Hade en märklig svullnad på utsidan av foten och kände nog på ig att det inte var en vanlig stukning, så jag ringde till vårdcentralen och fick en akuttid. Läkaren där tittade, tryckte lite och gav mig en remiss direkt till röntgen. 
Lasse tyckte att det var jätteroligt att köra mig i rullstol, då mina klena handleder inte direkt kommer överrens med att gå med kryckor.
 Väl inne på röntgen gick det fort. Väntade 10 minuter för att komma in och kanske 5-10 minuter på svaret. Kom en sköterska ut med ett kuvert och sa till mig att en transportör skulle följa mig till akuten för att de skulle ha svaret där och hjälpa mig. Jaha, tänkte jag. Fan också, nåt har gått sönder...
 På akuten fick vi sedan sitta i närmare 6 timmar och vänta. Tråååkigt och hungrig var jag! Tur att barnen var hemma hos farmor och farfar och slapp vara med där. Det kom många ambulanser under tiden vi satt där, så man kan ju förstå att det tar tid, men jösses vad trist det är att sitta där och vänta. En kille som hade spelat fotboll och blivit trampad på ett operationssår på fingret, gav upp efter 4 timmar och bad helt sonika om lite omläggningsmaterial för att kunna gå hem. Hjälpte honom att lägga om det och det såg inte alltför illa ut, så jag förstår att han struntade i att stanna kvar.
 När vi väl kom in till läkare, så förklarade han att jag fått en avulsionsfraktur på metatarsalben i foten. Mao en fraktur på ett mellanfotsben på utsidan av foten. Inget gips behövs, bara stödbandage och avlastning med kryckor. Högläge så mycket som möjligt. Kul kul liksom...
 Hem och hämta barnen och rätt i säng. Åskan dundrade som sjutton, så båda barnen hamnade i vår säng. Mycket bekvämt...
 Så nu måste jag fylla i en massa papper om arbetsskada, för att få ut på försäkringen. För inte tänker jag förlora pengar på att jag skadar mig på jobbet.


Så nu är man sjukskriven i tre veckor. Sen blir det sjukgymnastik för att träna upp mina vrister för att förhindra att detta händer igen. Hann jobba 3 pass efter semestern... Hejja mig! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0