Sista semesterdagen...

och lite smått ångest har jag över att ledigheten nu är slut...
 Jobbframtiden är ju dessutom rätt oviss för mig nu. Har jobb fram till 29 augusti på schema, sen är det timanställning bara. Vilket jag tyvärr inte ha råd med. Deltidsstämpligsdagarna är slut, så jag har inte råd att jobba om jag inte får så mycket jobb att jag klarar mig enbart på lönen... :( Det suger verkligen. Jag vill ju kunna jobba!!!
 Så direkt efter mitt vik är slut så blir det in till arbetsförmedlingen ochså får de hitta på nåt. Såklart söker jag ju alla jobb jag kan, men i kommunen så är det LAS-dagar som gäller och utan det kommer man aldrig få en tjänst... Och LAS-dagar kan jag inte jobba ihop några eftersom jag inte får stämpla de dagar jag inte jobbar. Moment 22 eller vadå???

Önskar jag hade råd att plugga. Men för att jag ska kunna göra det så blir Lasse tvungen att jobba en massa övertid och det känns ju inte riktigt bra... Jag menar, vem fasen kan leva på 7000 i månaden?? Eller ja, det går ju, men då får vi leta upp en koja i skogen att bo i. Inte kunna unna oss eller barnen nånting och ... nä, så vill jag inte ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0