Ny hemmadag...

Ytterligare en dag ensam hemma... Det börjar bli riktigt tråkigt om jag ska vara ärlig. Sjukskrivningen går ut den 2:e september och då ska jag in till arbetsförmedlingen för att se vad de kan hitta på för mig. Skulle gärna gått nån utbildning eller nåt som med tiden faktiskt kan ge ett fast jobb. Är så evinnerligt trött på timanställningar.

Häromkvällen tittade jag & Lasse på den sista av de 4 filmerna vi hade hyrt. Everybody's fine.


En både rörande och rolig film om en fars försök att återuppta kontakten med sina utflugna barn. När Franks barn lämnar återbud till en planerad släktträff inser han att hans avlidna fru var den som höll ihop familjen under alla år och Frank beger sig ut på en resa genom USA för att försöka återknyta banden med sina barn. Frank tror att han ska få ta del av deras lyckliga och framgångsrika liv men får istället uppleva en allt annat än perfekt verklighet.


Tyckte det var en bra film. Kanske inte en 10-poängare, men absolut sevärd och man känner på nåt sätt igen sig i handlingen. Hur mycket och hur nära står man sin familj egentligen? Berättar man allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0